lördag 12 oktober 2013

Öppna förskolan vallhov/björksätra och parkbadet

Eftersom att alvin var sjuk igår så fick han stanna hemma med pappa. Jag tog med mig tjejerna till öppna förskolan vallhov/björksätras familjecentral (bredvid smassensskolan i björksätra). Vi fikade och sjöng, pusslade och pysslade. Öppna frsk får 4,5 sojakorv av 5 möjliga ;) det enda negativa är att det alltid är så mycket folk där och lokalerna räcker inte till. Varje fredag är det runt ca 30 vuxna och kanske 45barn det blir för mycket tycker jag.

Efter öppna förskolan så åkte vi hem och packade och åkte till parkbadet och badade. Jätte roligt att leka lekar med tjejerna och åt lunvh där. Har varit på större badhus som aqua nova och fyrishov men tycker att parkbadet är bättre. 4,5 sojakorvar av 5 ;). Det som är minus är att det är sprickor i betongen men det ska rustas nästa år för 4,5 miljoner av kommunens pengar minus är också att det borde finnas fler saker att göra för barn där dem har t.ex ett stort matsäcksrum som alltid står tomt onödigt tycker jag. Efter badhuset köpte vi fredagsmys och åkte hem till killarna. Det blev tacos sen skulle philipe på bandy. Saik är med i vm. Luna och stella lekte och tittade på film. Jag åkte och hämtade philipe efter matchen sen åkte jag ner på krogen och träffade min moster. Lyssnade på ett band som spelade. Trevligt. Kom hem i bra tid. Jörgen åkte och jobbade tidigt i morse och alvin och luma myste i min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar