söndag 27 oktober 2013

Min helg; IKEA, höststädning, lillebror misshandlad, besök

Har haft en torsdag-söndag med väldigt fullt upp.
I torsdags så var jag och Alvin på öppna förskolan i Vallhov träffade min gamla granne där och Hanna. Och fler andra med så klart.
Lunchade med Jörgen sen.
Möblerade färdigt när jag kom hem sen.

Fredagen bestod utav björksätra/vallhovs öppna förskola tillsammans med tjejerna och Alvin. Pyssel, sång, fika och roligheter innan vi fortsatte tillsammans med Jörgen till IKEA för handling av barnbord, lek och lunch.
När vi kom hem så satte vi ihop dem och Luna och Stella lekte med sina kompisar Joel och Stefenie. Avslutade med Idol och fredagsmys medans barnen lekte.

Igår var jag hos min kompis Anna som gjorde lösögonfransar på mig. Ganska fint alltså :) 
Åkte hem sen och åt pizza med familjen Jörgen, Luna och Philipe åkte till Gävle och köpte skor. Jag fick samtal om att min lillebror låg misshandlad på gävle sjukhus. Jag, Stella och Alvin åkte till mamma och berättade och vi lämnade barnen med Jörgen och åkte in till honom. Han hade blivit rånad på sitt halsband och sytt 10stygn dessutom fått en blödning i hjärnan. 
Hem sen och lördagsmiddag och avslutade med så mycket bättre medans tjejerna lekte och badade och Jörgen lagade min bil.

Idag gick Jörgen ut och lagade färdigt min bil. Jag och barnen gick ut och deltog i höststädningen. Grillade korv och vi var ute i 5 timmar. Alvin sov hela tiden. Tröttisbebis <3
Mia, Lisa och Amanda kom sen och hälsade på och fikade. Amanda blev kvar en stund. Kollat på tv, lagat och ätit middag. Ska snart natta barnen. Jörgen sover och laddar för en jobbnatt.

Hoppas att även ni andra haft en bra helg! Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar