söndag 20 oktober 2013

Helgen och veckan är nu slut..

Sitter här efter att helgen snart lidit till sitt slut. Känner mig slut och trött, tömd på energi.
I fredags åkte jag och barnen till öppna förskolan, Jörgen jobbade. Barnen tycker att det är så roligt där, vi pysslar och sjunger och dem tycker det är så roligt med pyssel. Efter öppna förskolan åkte vi till McDonalds deras favorit förstår egentligen inte varför en torr platt äcklig hamburgare men..men.. dem gillart och fredagarna är ju ändå deras dag :D Åkte sen till dollar och köpte ritblock, tuschpennor, presenter, mössor och godis m.m.När vi kom hem därifrån så målade vi i dem nya ritblocken. Jörgen kom hem en sväng och jag var iväg och köpte fredags mat. Jörgen åkte i väg med tåget hem till en kompis och skulle på konsert. Vi åt tacos och myste innan dem skulle sova. Och jag kollade på Idol. Fattar inte så dåliga personer med som får vara kvar vecka efter vecka men dem bra åker ut, värdelöst ju. George borde ha fått varit kvar ett tag till tycker jag.

På lördagen var det dags för badning och duschning och paketinslagning. Jag hämtade upp Jörgen vid tåget och vi åkte och lämnade Luna och Stella på McDonaldskalas hos sin kompis, vi gick in och handlade under tiden. Dem hade haft jätte roligt på kalaset. När vi kom hem så bara umgicks vi massa och lördagskvällen bestod av fajitas för vuxna och tacos för barn. Körslaget fick det bli sen. Jörgen åkte i väg på nattjobb. Jag tyckte att fel kör vann körslaget jag hade hoppats på team Book.

Idag efter att Jörgen fått sova några timmar så packade vi och åkte till badhuset. Badade och Alvin doppade sig ett tag han med, han verkade gilla det. Lite kallt i början i grodanbassängen bara men mamma mu verkar funka bättre. Han skulle ha mat sen och vi med. Efter det lekte vi en massa och Stella fick för sig att hon skulle åkte gula själv. Jag åkte först och väntade på henne men hon kom inte hon gick ner till pappa och ångrade sig. Sen ville Luna men det blev lika med henne. Skulle åka med Stella sen men hon skulle åka själv men hon kom aldrig. Så Jörgen gick upp och där kom hon <3 Stella åkte rutscherkanan själv för första gången sen kom Luna också sen fick man knappt stopp på dem, dem skulle åka själva hela tiden. Kanonduktiga <3 Åkte hem och städade på det, Jörgen bytte däck på min bil. Så ja därav förklaringen till varför jag är trött. Tjejerna la sig sent idag och Jörgen har åkt i väg för näst sista natten innan lite pappaledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar