söndag 22 december 2013

Julstress, jul jul underbara jul

Börjar känna den där julstressen som förmodligen många andra varit med om någon gång i sitt liv. Man vill bli färdig med julklapparna man vill vara alla till lags man vill förbereda och göra julaftonen till en speciell dag men för att nå dit krävs det både handling, bakning, matlagning besök m.m.
Vi firade liten jul hemma hos min svägerska i går det var trevligt på dagen hade jag, Jörgen och Philipe varit och handlat julklappar. Mia och hennes barn fick paket och vi fick paket av dem. Annars har jag mest bara jobbat de senaste dagarna.

Nu känner jag av julstressen för det är så mycket som jag hade velat göra som jag inte är färdig med än. Julgranen fick jag inte vara med och pynta i år den satte Jörgen och barnen upp idag när jag var på jobbet. Måste hinna slå in alla julklapparna i kväll och fattas även några som måste inhandlas i morgon dessutom inhandla julmat står på listan i morgon. Jag och tjejerna vill baka och göra julgodis. Knäck, kola, bräck och safftanskaka står bla. på att göra listan. På kvällen ska vi fira jul med min pappa, monica, min storebror och hans dotter, min familj och ev. min lillebror. Det ska bli trevligt om jag kan slappna av och infinna lugnet när det är så stressigt hemma. Vi ska ha julen hemma hos oss i år. Julskinkan ska griljeras och det ska dukas och göras i ordning slå in sista julklapparna och om det inte skulle vara nog så ska Jörgen åka i väg och jobba natt till julaftonen.

Det här kan nog vara en av de mest stressigaste jularna och jag har nog aldrig jobbat så här mycket någon gång som jag gjort denna månad heller. Ser framemot lönen i Januari ;) DÅ ska vi äntligen laga våran Volvo så den fungerar minst ett år till :D Det får bli en julklapp till hela familjen.

Trots alla julestress och allt man vill hinna med så älskar jag julen att få samlas och umgås hela familjen, se barnens längtan efter jultomten och klapparna, dela glädjen och värmen med dem man älskar allra mest. Barnen är det viktigaste i mitt liv och det viktigaste för mig är inte längre klapparna som när jag var liten, man har blivit vuxen och det viktiga är att ha det bra och att få vara tillsammans.

Luna, Stella, Alvin och Philipe våra barn som jag är så otroligt stolt över. Alla med sitt eget sätt och personlighet. Alla är ni pusselbitar i mitt liv och utan en pusselbit blir inte pusslet helt. Jag älskar er och är otroligt lycklig över att bara få vakna och inse att ni är där. På julaftonsmorgon ska jag pussa på er alla och säga att jag älskar er och att det viktigaste med julen är så klart klapparna när man är små men även kärlek är så viktig och dem är den bästa julklappen jag kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar