fredag 27 december 2013

Jobb jul mellandagar ledig bio

Julen är över och jag har jobbat en hel del. Dagen före julafton spenderades med julmat hos pappa med storebror. Paketutdelning och umgås trevligt.

Julafton blev det hemma hos oss. Städa och göra om sovrummet till matsal. Fixa maten. Monica, min moster med fam kom och mamma och krister. Kalle och glögg först. Sen jätte gott julbord som alla bidragit till. Jultomten kom och tjejerna var överlyckliga för det. Stella fick sin trumpet som hon önskat sig och luna sin armbandskoocka. Sedan blev det att hugga in på detta julklappsberg! Jag fick en massagedyna man sätter fast på stole  av mamma och krister helt suveränt skön! Av familjen mixer och örhängen som jag önskat mig. Barnen blev nöjda med sina fina julklappar. Allt från pyssel till spel och leksaksdjur. På kvällen när alla gått hem så vilade jag en stund innan jag åkte till jobbet och jobbade natt.

Dagen efter sov jag mest och sen byggde vi pippipussel, spelade rimmemmory, den xörsvunna diamanten och gjorde pärlhalsband. När dem somnat blev det sällskapsresan och snuten i hollywood 1

Annandagen bestod av mellandagsrea på lindex. Sedan filmmarathon med 6 pippifilmer mysigt värre. På kvällen blev det sällskapsresan och snuten i hollywood 2.

Idag var jag å tjejerna på bio. Emil och ida ganska okej film men barnen tyckte den var jätte bra.

Åkte sen å käka på mcdonalds med jörgen och alvin. Barnen provade nya lekhörnan. Blev ica maxi sen. Fyndade en ny overall till alvin. Hem å hade fredagsmys med den försvunna diamanten och rimmmemory. Avslutade med sällskapsresan och snutenni hollywood 3.

Kanonnöjd med jullovet hittills. Tror inte luna å stella kommer att börja på dagis igen än på länge. Min skola kör nog igång runt den 13de kan jag tro. Ska tenta av sista terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar