torsdag 7 november 2013

Helsingforskryssning + scrabble sm

Har tyvärr inte haft så mycket tid att blogga på sista tiden.
Förra veckan var det höstlov och jag och familjen åkte till Helsingfors. Kryssningen gick jätte bra och god buffé var det. Åt även frukost buffé. När vi kom fram till Helsingfors så tog vi pendeltåget till sea life center och tittade alla olika sorters fiskar och hajar.
När vi kom tillbaka till båten igen så badade vi bubbelpool och barn pool och bastade innan buffén det var så mysigt. Dem hade även lekrum där som tjejerna tyckte om. Handlade godis på taxfreen och spelade memory. Alla barnen sov bra i hytten. Sista natten vågade det så hemskt att jag knappt kunde sova. När vi kom fram till Stockholm igen sa tjejerna att dem tyckte det varit en rolig resa. Dem fick även träffa Ville viking och Homer på båten. Lekledarna hade olika aktiviteter.

Familjen släppte av mig i Uppsala på vägen hem och jag checkade in på mitt rum på vandrarhemmet. Och sen kom Christian och Therese. Vi spelade fram tills klockan 8 på kvällen och det gick rätt dåligt för mig. På kvällen provade vi att äta på en persisk restaurang. På lördagen spelade vi hela dagen och det gick mycket bättre för mig. På kvällen hade vi buffé middag, frågesport m.m. Vi spelade halva dagen på söndagen och jag slutade som 69a av 79 och känner mig klart nöjd med det. 

När jag kom hem sen på kvällen på söndagen var det så skönt att vara hemma. Och få sova i sin egen säng och vara nära sin familj igen.
Måndagen, tisdagen, onsdagen och torsdagen har gått väldigt fort. Jörgen har gått i skolan och jag har också haft uppgifter i min skola att göra. 

I morgon är det äntligen fredag igen och vi ska på öppna förskolan och sen på badhuset.
Idag var jag och Alvin på Vallhovs öppnaförskola på babysång m.m

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar