söndag 13 april 2014

då, nu, sen

Jag har blivit mycket bättre efter min skada på finlandsbåten jag lyssnade på min kropp och slog av på tempot och det har gett resultat.. Kan fortfarande på lite ont i axeln men det är allt.

Den senaste månaden har jag varit mycket med mina barn, försökt tagit vara på tiden, tagit varje tillfälle jag kunnat för att tala om för dem hur mycket jag älskar dem, att dem är värdefulla, att vad som än händer eller vad dem gör så tycker jag att dem är bra ändå, och det finns ingenting som dem inte kan prata med mig om, jag har ofta fått spontana kramar på sista tiden i från mina döttrar och dem säger jag älskar dig mamma! Vi går på öppnafsk på måndagar och tisdagar em och pysslar och på fredagarna på sången jag och alvin går på babayrytmik på tisdag fm och babycafé ibland i vallhov på torsdagsfm.

Nu har jag jobbat två kvällar den här helgen och Jörgen är inne på sin tredje vi har haft barnvakt på natten och turats om att sova på dagarna.

Jag har ca 2 månader kvar av mammaledigheten och jag försöker njuta så mycket jag kan av mina barn och speciellt min son som jag är hemma med hela dagarna, medan mina stora tjejer går på förskolan 15h/v eller är ute och leker med kompisar.

Jag har sökt till vårdcollage till hösten igår och jag önskar sjukt mycket att jag kommer in på den. Jörgen ska vara föräldraledig och ha semester hela sommaren och jag ska jobba på mitt jobb som personlig assistent. Man vet vad man har att göra ett tag framöver i livet, ska även avsluta högskolestudierna där det är 2 kurser kvar.

Jag känner att jag vill komma igång och börja träna igen nu, 8 månader sedan jag fick Alvin och har knappt tränat sen dess förut promenader, nu känner jag att jag vill börja ta mig i väg men vet inte riktigt på vad.

Har börjat läsa boken med känsla för självkänsla av petra kranz lindgren och den är riktigt bra. självklart vill man att ens barn ska ha en bra självkänsla men boken har fått mig att förstå att jag kan inte ge mina barn självkänsla jag kan bara ge dem förutsättningarna för det och försöker bygga på det och stärka våran relation.

Förra våren var vi på en uppsalaresa och det var super kul. Vi ar till pellesvanslöshus, fyrishov, sov i stuga och var på leos lekland, i slutet av nästa månad åker vi igen och det ska bli så himla roligt. Tyvärr så har pellesvanslöshus flyttat och finns inget mer vilket jag och hela familjen tycker är jätte synd men det är som det är och vi planerar att besöka ett annat museum i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar