tisdag 11 mars 2014

Olycka på finlandsbåten kryssning Birka

Jag tänkte berätta lite om en olycka som hände för snart en månad sedan. Jag var tillsammans med vänner och familj på en finlandsbåt, kryssning till mariehamn, Birka. Jag hade jätte kul på båten, åt god mat, drack gott, festade och dansade. När klockan var runt ca klockan 4 gick jag ifrån discot och ner och skulle röka innan jag skulle gå och lägga mig. Jag står där själv med ett glas cola för att varva ner lite innan jag skulle sova. Jag hade hyrt en egen hytt bredvid andra vänner. När jag står ute och röker så kommer en lång grov och full kvinna med sällskap av en man ut på däck och vill låna eld och det får dem. Kvinnan går framemot mig när jag står nära armstången vid däck bredvid mig står en jätte stor järnklump där man kastar fimpar. Kvinnan ramlar rakt på mig, jag är liten och kort och står på min smala klackskor och faller bakåt och blir så fruktansvärt rädd och tror att jag ska ramla av båten. Jag känner att jag får en rejält kraftig smäll i bakhuvudet i den stora järngrejen och det värker i armen. En bartender som plockar askkoppar och glas ser detta och springer fram och mannen undrar om jag behöver hjälp. Nej hjälp henne istället sa jag kvinnan låg raklång på däckets gång och blödde i ansiktet. Jag svor och grät och satte mig inne i hallen på båten. Vi trappen. Grät och var chockad över att vart så rädd, aldrig någonsin varit så rädd någon gång förut i mitt liv, trodde att jag skulle dö, ramla över bod, aldrig mer få se mina barn. Vårdarna kom fram och la ispåse på min arm som var blå och svullen och gjorde ont och en ispåse på huvudet sedan följde han med mig till hytten och sa att jag skulle sova. Något sa mig att det är inte bra att gå och lägga sig direkt efter en smäll. Försökte få kontakt med andra jag kände utan att lyckas så jag gick och la mig. Klockan 1 ringde dem andra och väckte mig huvudet värkte och jag hade fortfarande rädsla kvar i kroppen. Jag kom hem och hade fortfarande ont i huvudet. Röntgades och dem kunde inte se någonting. Men dagarna går och allt blir bara värre har varje dag haft ont i huvud, nacke, axlar och rygg. Gjorde ont att jobba, gör ont att sitta vid dator, svårt att koncentrera mig, jag fått slutat i skolan pga det här och har huvudvärk varje dag. I morgon ska jag tillbaka till läkaren igen och ska lämna in läkarutlåtanden till försäkringsbolaget. Jag brukar nästan aldrig ha ont i huvudet men nu har jag ont i huvudet varje dag värst är det på eftermiddagarna/kvällarna. Känner mig arg och förbannad och vill bara att det ska bli bättre. Nu ska jag försöka träna och se vad jag kan göra för att det ska bli bättre. Jag ska även försöka ta tag i studierna efter sommaren i stället. Jag känner mig trött i hela huvudet efter en halv dag och vill bara vila men värken går inte över efter vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar